Köpvillkor

Köpvillkor för delivery.eatery.se

1. Företagsinformation
För köp som sker på denna webbplats ansvarar Eatery Sverige AB, med organisationsnummer 556655-4464 och adress:
Lumaparksvägen 7
120 31 Stockholm

För information om hur vi hanterar personuppgifter enligt GDPR se paragraf nr 11.

2. Priser
Alla priser anges i svenska kronor och innehåller mervärdesskatt och övriga avgifter. Totalkostnaden för köpet kommer att framkomma tydligt innan slutlig beställning och kommer att inkludera samtliga kostnader förenade med köpet.

3. Upphämtning
Det är viktigt att du hämtar varan på den plats och tid du valde vid beställning. Om du önskar att ändra dag och plats kan du mejla eller ringa oss. (info@eatery.se eller 076-719 58 60)

4. Avbeställning
Om du önskar att avbeställa en vara, mejla eller ring till oss.

5. Reklamation
Om det föreligger ett fel på varan, bör du inom skälig tid efter att du upptäckt det, meddela oss via mejl eller telefon om felet. Vi kommer då att informera dig om hur du går vidare.

*6. Ångerrätt och returer
Ångerrätten gäller i 14 dagar från det att du som köpare har mottagit varan, enligt lag om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (SFS 2005:59). Om du vill ångra köpet och returnerar varan i väsentligt oförändrat skick får du tillbaka köpesumman för varan.

7. Betalning
Vi kräver betalning för varan vid beställning, alltså innan upphämtning hos oss.

8. Kortinformation
När du handlar hos oss behandlas betalningen av Mondido Payments AB som är en svensk säker elektronisk betallösning för e-handel. Kortinformation skickas alltid krypterat med hjälp av SSL/TLS. All kortinformation lagras i enlighet med kortnätverkens regelverk kring PCI DSS, Level 1.

9. Personuppgifter och GDPR
Vi behandlar persondata i enlighet med GDPR. I samband med ditt köp godkänner du att vi lagrar och hanterar dina personuppgifter. Vi lagrar de uppgifter som är nödvändiga för att fullfölja avtalet gentemot dig och för att kunna bedriva vår verksamhet. Du har enligt GDPR rätt att få tillgång till den information som vi har registrerat om dig. Om de uppgifter som vi lagrar om dig är irrelevanta, felaktiga eller ofullständiga kan du begära att informationen ska rättas, begränsas eller tas bort, vilket vi gör i den mån det är möjligt enligt gällande lag (som t.ex. bokföringslagen). Läs mer i vår integritetspolicy här.

Vi är personuppgiftsansvarig för de uppgifter som samlas in och har ingått personuppgiftsbiträdesavtal med våra underleverantörer. Här nedanför kan du se vilka underleverantörer vi använder och för vilket ändamål vi använder dessa.

Underleverantörer (exempeltext)
Vi använder följande underleverantörer för att bedriva vår verksamhet.

Leverantör

Tjänst

Ändamål

Google

Mail

Vi använder Google för hantering av supportärenden. De personuppgifter som du skickar till oss genom e-post skickas därför genom Google.

Mondido Payments AB

Betaltjänst

Vi använder Mondido för hantering av betalningar, återbetalningar och vid betalningsrelaterade supportfrågor. De uppgifter som du anger vid beställning och betalning: namn, kortuppgifter, personnummer, telefonnummer, e-postadress och adress skickas krypterade vidare till Mondido.

---

Länkar för mera information:

Konsumentverkets skrivelse om ångerrätt »
Information om GDPR hos Datainspektionen »